DSC04894

Συνέντευξη – Ζαχαρίας Χνάρης: «Η τουριστική σεζόν του 2016 θα είναι του last minute»

Ζαχαρίας Χνάρης: «Η τουριστική σεζόν του 2016 θα είναι του last minute»

Είναι από τους ανθρώπους που βλέπουν τα όνειρά τους να υλοποιούνται. Με πολύ και σκληρή δουλειά, σωστό πρόγραμμα και προσήλωση στους στόχους, ο Ζαχαρίας Χνάρης, ιδρυτής της CHC Hotels καταφέρνει να αναπτύσσει διαρκώς νέες συνεργασίας και να δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης σε ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη την Ελλάδα.

Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο iraklioblog.gr

Iraklioblog: Δύσκολος ο τομέας του τουρισμού στον οποίο δραστηριοποιείστε, αλλά και η μόνη βιομηχανία που ουσιαστικά έχουμε στη χώρα μας. Πώς πήρατε καταρχήν την απόφαση προσωπικά να ασχοληθείτε με τον τουρισμό;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Ήμουν για αρκετά χρόνια γενικός διευθυντής σε πέντε αστέρων ξενοδοχεία και κάποια στιγμή θεώρησα ότι ήμουν ικανός να κάνω διαχείριση πολλών περισσότερων από ένα ξενοδοχείο. Τότε πήρα και την απόφαση να κάνω τη δική μου εταιρεία, στο τέλος του 2006, για να διαχειρίζομαι περισσότερα του ενός ξενοδοχείου, όχι μόνο ως προς το μάνατζμεντ, αλλά και με την καινοτομία που σαν εταιρία έχω, να προσφέρω μεμονωμένα και κάθε άλλη υπηρεσία που ο συνεργάτης θέλει.

Iraklioblog: Γνωρίζουμε ότι την περίοδο λειτουργίας μιας ξενοδοχειακής μονάδας υψηλών απαιτήσεων, όλα τα στελέχη της είναι σε κατάσταση διαρκούς «συναγερμού», από το πρωί μέχρι το βράδυ. Πόσο εύκολο είναι για εσάς να διαχειρίζεστε περισσότερες μονάδες; Εάν δεν κάνουμε λάθος έχει ξεπεράσει τις 30 μονάδες το γκρουπ Chnaris Hotel Consulting…

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Έχω άριστα εκπαιδευμένο team, το οποίο αποτελείται από εξειδικευμένα στελέχη που προέρχονται από τον τουριστικό κλάδο, έμπειρα στελέχη και ο καθένας με την ειδικότητα την οποία έχει, βοηθάει στην ολοκλήρωση του σκοπού τον οποίο θέτουμε. Η δουλειά μας είναι ομαδική και κάτω από τις δικές μου οδηγίες, πετυχαίνουμε τα αποτελέσματα που η εταιρία έχει θέσει σαν στόχο. Αυτό που μας διακρίνει, είναι ότι σε ένα ξενοδοχείο που αναλαμβάνουμε επιτυγχάνουμε αύξηση εσόδων, μείωση εξόδων, με ταυτόχρονη άριστη παροχή υπηρεσιών και ποιότητας.

Iraklioblog: Οι συνεργασίες σας περιορίζονται μόνο σε επίπεδο Κρήτης;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Ήταν καταρχήν σε επίπεδο Κρήτης και όταν κατάλαβα ότι μπορώ χωρίς προβλήματα να αντιμετωπίσω και να εξυπηρετήσω και ξενοδοχεία εκτός Κρήτης τότε ξεκίνησα, πριν από ένα χρόνο, τρεις συνεργασίες με δύο ξενοδόχους. Στην Πιερία με δύο μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα 5*, το Dion Palace και το Olympian Bay και στη Ρόδο με το HOTEL COSTA LINDIA 5*.

Iraklioblog: Περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης υπάρχουν; Κάποιος ξενοδόχος που επιθυμεί να συνεργαστεί μαζί σας, πρέπει να θεωρεί ότι θα είναι εύκολη μια τέτοια συνεργασία ή λόγω κάποιων δικών σας, ειδικών προδιαγραφών δεν είναι τόσο απλό να ενταχθεί κάτω από την ομπρέλα της CHC;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Είναι πολύ εύκολο έτσι όπως το έχω στήσει, για αυτό και κάθε χρόνο παίρνω και νέα ξενοδοχεία. Δεν ζητάω από τον ξενοδόχο να μου δώσει ένα αντίτιμο για υπηρεσίες που θα προσφέρω για αυτόν, η αμοιβή είναι σε ποσοστά επί των τζίρων, οπότε, είτε δουλεύω, του προσφέρω και πληρώνομαι για την δουλειά την οποία κάνω, είτε δεν δουλεύω και δεν πληρώνομαι. Άρα είναι πολύ εύκολο να δεχθεί ένας ξενοδόχος να συνεργαστεί μαζί μου.

Iraklioblog: Η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει αυτά τα δέκα περίπου χρόνια που έχετε χαράξει αυτή την πορεία;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Όλες οι προκλήσεις είναι εξίσου σημαντικές για μένα. Είτε πρόκειται για μικρό ξενοδοχείο, είτε για μεγάλο… Πάντα μου άρεσαν οι προκλήσεις, γιατί αυτό σε παρακινεί να προσφέρεις. Είμαι επίσης υπέρ του ανταγωνισμού – τον οποίο θεωρώ μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις – και αυτό με κάνει να προσπαθώ να γίνω ακόμα καλύτερος.

Iraklioblog: Υπήρχε κάποια στιγμή που είπατε φτάνει, ως εδώ, δεν πάει άλλο, δεν μπορούμε να δεχτούμε άλλον πελάτη;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Όχι, ίσα-ίσα που αυτή την περίοδο, έχω άλλες τρείς προτάσεις, μια για το 2016 και δύο για το 2017 και τις οποίες θα ολοκληρώσω τις επόμενες μέρες.

Iraklioblog:. Η τουριστική αγορά είναι πολύ ιδιαίτερη, ναι μεν λέμε είναι η βιομηχανία μας, αλλά είναι μια βιομηχανία που την έχουμε αφήσει να πηγαίνει με τον αυτόματο πιλότο. Τα μηνύματα που εσείς παίρνετε από τις επαφές που έχετε με τους συνεργάτες σας στο εξωτερικό, τους tour operators, τους μεγάλους πράκτορες, ποια είναι; Καταλαβαίνουν και οι ίδιοι τις αδυναμίες μας;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Φυσικά και το καταλαβαίνουν. Θα πω ένα παράδειγμα, ας πούμε τώρα αυτό που έχουμε με τους Ρώσους. Μίλησα και με τον εκπρόσωπο που έχει η Ελλάδα στη Ρωσία, στην Μόσχα, πριν από 2,5 μήνες και αφού του εξέφρασα τις απόψεις μου και την απορία μου για την αργοπορία στην έκδοση βίζας για τους Ρώσους πολίτες, ο άνθρωπος μου είπε: « συμφωνώ μαζί σου, συμφωνώ με τις απόψεις σου, αλλά δεν εισακούγομαι ούτε εγώ από το υπουργείο εξωτερικών». Το υπουργείο εξωτερικών λοιπόν έχει δύο υπαλλήλους στην Μόσχα και εκδίδουν βίζες, με αποτέλεσμα ο αριθμός αυτός να είναι τραγικός. Θα το έχετε ακούσει άλλωστε και από τις τελευταίες ειδήσεις, εγώ τα έλεγα καιρό αυτά, τώρα τα λένε και όλοι. Σύμφωνα με το ρυθμό που εκδίδουμε τις βίζες θα εκδώσουμε μέχρι το τέλος του 2016 γύρω στις 380.000 βίζες, όταν το 2015 είχαμε περίπου 600.000 αφίξεις από Ρωσία! Τουτέστιν θα έχουμε και πάλι μείωση στην ήδη μείωση που υπήρξε σε σχέση με το 2014. Δηλαδή είχαν έρθει 1 εκατ. περίπου τουρίστες το 2014 από την Ρωσία και εμείς θα βγάλουμε τώρα 380.000 βίζες, ενώ είναι κλειστή η Τουρκία, Αίγυπτος κλπ. Λένε ότι μετά από διαγωνισμό έχει αναλάβει μια Εταιρεία το όλο σίριαλ έκδοσης visas, αλλά ο διαγωνισμός καταγγέλθηκε από τις ανταγωνίστριες εταιρείες, με αποτέλεσμα να κολλήσει πάλι το θέμα. Δηλαδή είμαστε άξιοι της μοίρας μας……..

Iraklioblog: Και κάτι που δεν έχει και μεγάλο κόστος, δεν μιλάμε για ένα έργο υποδομής, ένα λιμάνι, ένα αεροδρόμιο…

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Έχει κόστος, το οποίο ποιο είναι; Να βάλουν άτομα εκεί. Θα μπορούσαν λοιπόν να βρουν τους φοιτητές που έχουμε εκεί, τους Έλληνες στα πανεπιστήμια στη Μόσχα, και να τους πουν να πάνε να βγάλουν και ένα χαρτζιλίκι αυτοί οι άνθρωποι, να δουλέψουν εκεί και να εκδίδουν βίζες. Και για να καταλάβει ο κόσμος τι γίνεται με το καθεστώς βίζας, αρκεί να πω, ότι όποιος επιθυμεί έκδοση βίζας από ολόκληρη την περιφέρεια της Ρωσίας, η οποία είναι αποστάσεις Ηράκλειο-Βουλγαρία δεν είναι Ηράκλειο-Χανιά, πρέπει να πάρει την οικογένειά του με τα παιδιά, να ταξιδέψουν στην Μόσχα, να δώσουν το αποτύπωμα και να ξαναγυρίσουν στο σπίτι τους. Για ποιο λόγο; Για να έρθουν στην Ελλάδα;

Iraklioblog: Ένα ταξίδι πριν το ταξίδι.

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Είναι χαζοί οι άνθρωποι να επιβαρύνονται με τέτοια κοστολόγια; Για ποιο λόγο; Να πάνε λοιπόν στην Τουρκία που είναι εύκολα, που δεν μπορούν όμως να πάνε τώρα, να πάνε Κύπρο που δεν χρειάζονται visa, να πάνε Ισπανία που έχει 82 άτομα στο υπουργείο εξωτερικών για να εκδίδουν βίζες. Αυτά μου είπε ο δικός μας ο πρόξενος στη Μόσχα. Τι να πω; Δεν κάνουν ενέργειες. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Τα αεροδρόμιά μας για παράδειγμα, είναι ακόμα πολύ μικρά για να δεχτούν περισσότερο κόσμο και δεν εννοώ φυσικά τη χαμηλή περίοδο. Θα αναφέρω κάτι σημαντικό που δεν το λέει κανείς, γιατί όλοι συζητάμε για αύξηση του τουρισμού, όχι επιμήκυνση, για αύξηση του τουρισμού: Στην ήδη υπάρχουσα περίοδο (υψηλή περίοδο), δεν υπάρχουν ούτε κλίνες, αλλά ούτε και το αεροδρόμιο μας μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερες πτήσεις για να φέρει περισσότερο κόσμο. Οπότε που να προσγειωθούν τα αεροπλάνα, για να έρθει περισσότερος κόσμος εδώ;

Iraklioblog: Είπατε την μαγική λέξη, επιμήκυνση, είναι κάτι που το ακούμε πάρα πολλά χρόνια.

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Μας δόθηκε η ευκαιρία φέτος.

Iraklioblog: Μπορεί να γίνει κατ’ αρχήν πρακτικά; Δηλαδή, έχουμε τις δυνατότητες;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Δεν υπάρχει περίπτωση. Πρώτον, δεν θέλουν αυτοί που τους τα λέμε να την κάνουν, που είναι τα αρμόδια υπουργεία, δεν θέλουν οι άνθρωποι αυτοί να την κάνουν, γιατί δεν ξέρουν τον τρόπο. Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει ποτέ αυτό. Δεν υπάρχει υποδομή, δεν θέλουν να δημιουργήσουν την υποδομή και δεν θέλουν να το καταλάβουν. Άρα τι παλεύουμε; Τσάμπα να αγωνίζεσαι για ποιο λόγο; Δόθηκε η ευκαιρία φέτος που έπεσε το Ρωσικό αεροπλάνο στην Αίγυπτο, δεν πήραμε ούτε έναν πελάτη, πήγαν όλοι Κύπρο, έκλεισε η Αίγυπτος όταν έκλειναν τα ξενοδοχεία μας και δεν πήραμε έναν πελάτη εμείς. Για ποιο λόγο; Γιατί δεν ήμασταν έτοιμοι και δεν θα είμαστε ποτέ έτοιμοι. Τουτέστιν γιατί μιλάμε για επιμήκυνση; Μόνο για το θεαθήναι!!!!

Iraklioblog: Οι εντυπώσεις των τουριστών που φιλοξενούνται στα ξενοδοχεία σας ποιες είναι;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Τους αρέσει η Κρήτη, τους αρέσουν όμως αυτά που μας έχει δωρίσει ο Θεός. Δηλαδή τους αρέσει η θάλασσα, η φιλοξενία που μας χαρακτηρίζει σαν λαό, ο ήλιος, τα μουσεία μας, τους αρέσουν οι ομορφιές που έχει σαν χώρα η Κρήτη και γενικότερα η Ελλάδα μας, τις οποίες όμως τις έχουμε , δεν τις κάναμε εμείς και δεν είναι και αποκλειστικότητα μας. Εμείς σαν χώρα δεν κάναμε κάτι με το οποίο να προσελκύσουμε τον πελάτη, εκτός φυσικά από την τεράστια ΙΣΤΟΡΙΑ μας. Δηλαδή η χώρα, ο ήλιος , η θάλασσα αρέσουν, το σέρβις και η ποιότητα που προσφέρουμε γενικώς αρέσει, για να έρθει όμως ο πελάτης δεν φτάνουν μόνο αυτά. Πρέπει να φροντίσουν οι αρμόδιοι να μην υπάρχει μεγάλη αναμονή και ουρά στα αεροδρόμια μας κατά την άφιξη και αναχώρηση των πελατών, να υπάρχει έλεγχος στα μαγαζιά έξω, να υπάρχει αστυνόμευση και το σημαντικότερο να φεύγει ο πελάτης από τη χώρα απόλυτα ικανοποιημένος. Η κατάταξη των Ξενοδοχείων σε αστέρια είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Τα αρνητικά πάντα υπήρχαν και τα ακούμε από τον πελάτη κάθε φορά. Τα αεροδρόμια μας δεν εξυπηρετούν, ο πελάτης περιμένει για ώρες, είναι γνωστό αυτό, το ξέρουμε όλοι. Ταλαιπωρείται ο πελάτης και με το που έρχεται, λιγότερο όταν έρχεται, γιατί είναι να πάρει τη βαλίτσα οπότε θα περιμένει λίγο, παντού περιμένουμε, περισσότερο όμως όταν φεύγει. Η τελευταία εντύπωση δεν είναι καλή. Εδώ αναγκάζομαι σε κάποια ξενοδοχεία και κάθομαι για να προστατεύσω και αυτό το κομμάτι, κάνω στοχευμένες κινήσεις για να φεύγει ο πελάτης ευχαριστημένος την τελευταία μέρα, να μην έχει το άγχος που θα πάει να πλυθεί, αν φεύγει λίγο αργά, μήπως του δώσουμε το δωμάτιοfree εφόσον μπορούμε κι αντί να φύγει στις 12 το μεσημέρι να φύγει στις 5, ή στις 6, να μην πληρώσει ή να του κάνουμε ένα χώρο να πάει να κάνει το ντους του, να είναι ανθρώπινος ο χώρος, VIP χώρος, γιατί έτσι πρέπει να είναι η αναχώρησή του και να φύγει ευχαριστημένος. Να έχει μέχρι το τελευταίο λεπτό της διαμονής του τις υψηλές παροχές του ξενοδοχείου. Το οποίο το έχω καταφέρει μέχρι τώρα, όσα χρόνια είμαι στα ξενοδοχεία στους all inclusive πελάτες και προσπαθούμε εμείς να τον κάνουμε να φύγει με την τελευταία εντύπωση να είναι άριστη.

Iraklioblog: Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας και προσωπικά του Ζαχαρία Χνάρη για τη νέα χρονιά; Ολοκληρώθηκε ένα 2015 με πολλά προβλήματα, αλλά μια νέα χρονιά ξεκινάει και συνήθως κάθε νέα χρονιά, νέοι στόχοι, νέα όνειρα, ελπίδες, προγραμματισμοί, προσδοκίες.

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Οι προγραμματισμοί γίνονται τώρα το χειμώνα. Δουλεύουμε πυρετωδώς για να έχουμε μια καλή χρονιά, απροβλημάτιστη, και να έχουμε άριστες προοπτικές στους πελάτες και καταρχήν να έχουμε ξενοδοχεία γεμάτα. Τώρα γίνεται το στήσιμο και ο προγραμματισμός για να είναι τα ξενοδοχεία γεμάτα μέσα στο καλοκαίρι. Οι στόχοι λοιπόν είναι να έχουμε ξενοδοχεία γεμάτα, να έχουμε την επιτυχημένη διαφήμιση του πελάτη, την δωρεάν διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Να είναι ο πελάτης ικανοποιημένος 100% από την παροχή που πήρε από το ξενοδοχείο ή γενικά από την έλευσή του στη χώρα μας, να αναχωρήσει και να κάνει διαφήμιση στο ξενοδοχείο αυτό και συγχρόνως στην Ελλάδα, ανέξοδα.

Iraklioblog: Θα είναι καλή χρονιά το 2016, τι δείχνουν τα μηνύματα;

Ζ. ΧΝΑΡΗΣ: Εργαζόμενος 12 χρόνια δίπλα στον κο Κωσταντίνο Μήτση έμαθα εκτός των άλλων και ένα σημαντικό πράγμα, «Ο τουρισμός είναι μέρα – μέρα».Αυτή τη στιγμή λοιπόν, οι κρατήσεις από την Ευρώπη, είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο αν τις αντιστοιχίσουμε με τις περσινές, αρκετά περισσότερες σε αριθμό. Το τραγικότερο όμως όλων είναι, ότι ενώ οι ανταγωνίστριες χώρες είναι κλειστές, εμείς σαν Ελλάδα πριν από ένα μήνα είχαμε λιγότερες κρατήσεις απ’ ότι πέρσι. Σήμερα βέβαια οι κρατήσεις παρουσιάζουν μία αύξηση όπως αναφέρω παραπάνω, αλλά αυτό οφείλετε στο ότι έχει ήδη σχεδόν γεμίσει η Ισπανία και η Πορτογαλία και αναγκαστικά παίρνουμε κι εμείς τώρα κρατήσεις. Παρόλα αυτά, πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί στις προβλέψεις μας για το εγγύς μέλλον του τουρισμού, διότι κατά τη γνώμη μου θα βρούμε σύντομα μπροστά μας ένα μεγάλο θέμα που λέγεται «προσφυγικό». Όταν θα κλείσουν οι Ευρωπαίοι τα σύνορα, θα πλημυρίσει η Ελλάδα και η Ιταλία από πρόσφυγες. Ήδη υπάρχει μεγάλη μείωση κρατήσεων σε Ρόδο και Κω λόγω του προσφυγικού. Δεν θέλω καθόλου να τα σκέφτομαι αυτά τα σενάρια, και ελπίζω η Κρήτη να έχει τις λιγότερο δυνατόν απώλειες λόγω γεωγραφικής θέσεως.