Στην έκθεση 100% Hotel Show παρευρέθηκε ο Ζαχαρίας Χνάρης πρόεδρος του ομίλου Chnaris Hotel Management,…

Από ένα παιδικό όνειρο στην κορυφή της φιλοξενίας
Πώς η CHC Group Μεταμορφώνει τον Τουρισμό: Μια Συνέντευξη με τον Ιδρυτή της, κύριο Ζαχαρία Χνάρη
Στον δυναμικό και ταχέως εξελισσόμενο κόσμο του τουρισμού, όπου η καινοτομία και η προσαρμοστικότητα αποτελούν κλειδιά για την επιτυχία, ο Όμιλος CHC Group έχει καταφέρει να ξεχωρίσει ως ένας από τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών διαχείρισης και ανάπτυξης ξενοδοχειακών μονάδων σε Ελλάδα και Κύπρο. Μετρώντας σχεδόν δύο δεκαετίες επιτυχημένης πορείας, η CHC Group έχει χτίσει ένα ισχυρό όνομα, βασισμένο στην επαγγελματικότητα, την αξιοπιστία και την αφοσίωση στην επίτευξη άριστων αποτελεσμάτων για τους συνεργάτες της.
Λίγοι είναι αυτοί που καταφέρνουν να συνδυάσουν ένα παιδικό όνειρο με μια εντυπωσιακή επιχειρηματική πορεία. Ο Ιδρυτής και Πρόεδρος της CHC Group Χαχαρίας Χνάρης, οραματίστηκε από μικρός να γίνει «διευθυντής ξενοδοχείων», ένα όνειρο που τον οδήγησε από τα 14 του χρόνια στις πρώτες του εμπειρίες στον τουρισμό, μέχρι την ίδρυση ενός ομίλου που σήμερα διαχειρίζεται 41 ξενοδοχειακές μονάδες.
Σε αυτή την αποκλειστική συνέντευξη για το «Κρητών Επιχειρείν», ο κ. Ζαχαρίας Χνάρης, μας ανοίγει την καρδιά του και μοιράζεται το ταξίδι του: από τα πρώτα του βήματα ως βοηθός σερβιτόρου, τη φοίτησή του στην Ανωτέρα Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων της Ρόδου και τη μετεκπαίδευση στη Γερμανία, μέχρι την ίδρυση της «Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A.» το 2006.
Θα εξερευνήσουμε την πορεία του, το όραμά του για το μέλλον της φιλοξενίας, την ηγετική του φιλοσοφία και το πώς η βιωσιμότητα και η τεχνολογία διαμορφώνουν τη στρατηγική της εταιρείας. Θα συζητήσουμε επίσης για την αρχική έμπνευση, τα φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον, τις προκλήσεις και τις τάσεις της ξενοδοχειακής αγοράς, καθώς και την ενσωμάτωση των αρχών της βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της CHC Group.
Ετοιμαστείτε να ανακαλύψετε πώς ένα προσωπικό όνειρο μετατράπηκε σε μια επιτυχημένη επιχειρηματική ιστορία, βασισμένη στην αφοσίωση, τον επαγγελματισμό και ένα όραμα που ξεπερνά τις προσδοκίες. Ελάτε μαζί μας σε αυτό το ταξίδι στον κόσμο της CHC Group, για να ανακαλύψουμε τα μυστικά της επιτυχίας και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.
Ποια ήταν η αρχική έμπνευση πίσω από την ίδρυση της CHC GROUP το 2006 και ποιο όραμα είχατε για την εταιρεία όταν ξεκινήσατε στον τομέα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών;
Όταν ήμουν πιτσιρικάς και με ρωτούσαν τι θα ήθελα να γίνω όταν μεγαλώσω, απαντούσα «διευθυντής ξενοδοχείων». Ήταν ένα όνειρο που είχα από τότε και όντας δύσκολοι οι καιροί, αποφάσισα πολύ μικρός, σε ηλικία 14 ετών, να απασχοληθώ στον τουρισμό τα καλοκαίρια, ξεκινώντας την εργασία μου ως βοηθός σερβιτόρου στο ξενοδοχείο Akti Zeus. Εκείνη ήταν και η πρώτη μου τριβή στο χώρο των ξενοδοχείων καθώς και ένα βήμα πιο κοντά στο να υλοποιήσω το όνειρό μου.
Ήμουν πλέον βέβαιος για τα «θέλω» μου κι έτσι πήρα την απόφαση να φοιτήσω στην Ανωτέρα Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων της Ρόδου. Έπειτα από την αποφοίτησή μου, έκανα μετεκπαίδευση στη Γερμανία, στα οικονομικά, και επιστρέφοντας στην Ελλάδα ξεκίνησα να ζω το όνειρό μου, αφού διετέλεσα, επί σειρά ετών, γενικός διευθυντής σε 5* πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες της Κρήτης.
Το 2006, αποφάσισα να ιδρύσω την εταιρία «CHC Group – Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A.». Εγώ και η ομάδα μου, προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στους ξενοδόχους – συνεργάτες μας με πλήρη συνέπεια, με επαγγελματισμό και γνώση του αντικειμένου αποφέροντας πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα για τον ξενοδόχο. Οι βασικές αρχές της εταιρίας βασίζονται σε σημαντικές αξίες όπως η ομαδική εργασία, ο αμοιβαίος σεβασμός και η διαρκής και ανοιχτή επικοινωνία.
Ο Όμιλος CHC – Chnaris Hotel Management, Development & Consulting, είναι ένας Όμιλος Εταιριών, έχοντας ως βασικό στόχο του, τη Διαχείριση, τη Μίσθωση και την Αγορά Ξενοδοχειακών Μονάδων, καθώς επίσης την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών Hotel Management. Ο Όμιλος CHC εδρεύει στο Ηράκλειο Κρήτης σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, σε μία έκταση 6 στρεμμάτων, καθώς επίσης έχει υποκατάστημα στην Αθήνα. Βρίσκεται από το 2006, όπως προ είπα, στο πλευρό των Ελλήνων και Κυπρίων ξενοδόχων, και σήμερα υπάρχουν κάτω από την ομπρέλα του 41 ξενοδοχειακές μονάδες. Έχει αγοράσει 2 από αυτές, έχει μισθώσει 4, σε 7 έχει την πλήρη διαχείριση, σε 20 έχει την αποκλειστική σύναψη συμβάσεων με όλους τους τουριστικούς οργανισμούς καθώς και την πλήρη διαχείριση των πωλήσεων και στις υπόλοιπες ξενοδοχειακές μονάδες έχει διάφορες άλλες υπηρεσίες. Παρακάτω αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες από τις υπηρεσίες που προσφέρει ο Όμιλος CHC:

1)Μίσθωση ή και αγορά Ξενοδοχειακών Μονάδων.
2) Πλήρη διαχείριση ξενοδοχείων (Full Hotel Manage-ment), όπου ο Όμιλος CHC διαχειρίζεται την περιουσία του Ξενοδόχου. Είναι υπεύθυνος για την πλήρη λειτουργία του ξενοδοχείου και την ποιότητα παροχής των υπηρεσιών, ενώ οι ξενοδόχοι εισπράττουν όλα τα έσοδα και πληρώνουν όλα τα έξοδα. Συντάσσεται από κοινού ένας προϋπολογισμός εσόδων – εξόδων όπου υπεύθυνος για την τήρηση αυτών και του αποτελέσματος που απορρέει, είναι ο Όμιλος CHC.
3) Τη σύναψη συμβάσεων με όλους τους τουριστικούς οργανισμούς καθώς και την πλήρη διαχείριση των πωλήσεων, όπου ο Όμιλος CHC είναι υπεύθυνος για το ύψος του τζίρου, ενώ ο ξενοδόχος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του ξενοδοχείου του, το ύψος των εξόδων και την ποιότητα παροχής των υπηρεσιών. Επίσης προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες στους ξενοδόχους (Hotel Consulting).
4) Τα ξενοδοχεία «CHC HOTELS», ένα σύστημα Franchise Corporation, όπου τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν το εμπορικό σήμα της εταιρείας και λειτουργούν σύμφωνα με τα πρότυπα / ταυτότητες του Ομίλου CHC ανάλογα με την κατηγορία και το είδος / concept του ξενοδοχείου. Επίσης προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες στους ξενοδόχους (Hotel Consulting).
Παράλληλα, ο Όμιλος CHC έχει ήδη ιδρύσει τουριστικά γραφεία στην Ελλάδα, ώστε να αυξήσει τον όγκο των κρατήσεων, βοηθώντας τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία να μεγιστοποιήσουν την πληρότητα τους κυρίως κατά τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου αλλά και κάθε άλλη στιγμή κατά την οποία η επισκεψιμότητα παραμείνει χαμηλή.
Συμπερασματικά, ύστερα από αυτή την όμορφη πορεία της επαγγελματικής μου ζωής, μπορώ να πω πως είμαι άνω των προσδοκιών μου.
Ποια είναι η ηγετική σας φιλοσοφία και πώς την εφαρμόζετε στην καθημερινή λειτουργία της CHC GROUP, ιδιαίτερα όσον αφορά την ομάδα και τη διαχείριση πελατών;
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του Ομίλου CHC που θα παραμείνει αναλλοίωτο είναι ότι δεσμεύει και εγγυάται άριστη ποιότητα, πλήρη ικανοποίηση του πελάτη, αύξηση των εσόδων και μεγιστοποίηση της κερδοφορίας των ξενοδόχων. Αυτές είναι οι αρχές μας και θα τις τηρούμε ευλαβικά καθ’ όλη την ανοδική πορεία του Ομίλου. Τα έμπειρα στελέχη του Ομίλου CHC GROUP αναλαμβάνουν εμπράκτως να αυξήσουν τα έσοδα μιας επιχείρησης με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων πάντοτε με γνώμονα την άριστη εξυπηρέτηση και την απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη. Παρακολουθούν καθημερινά τα πλάνα κρατήσεων και προσπαθούν με τα μέσα και τις διασυνδέσεις που διαθέτει η εταιρεία να μην υπάρξει ποτέ κενό δωμάτιο. Εκμεταλλευόμενοι την πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία της CHC GROUP στον τομέα του τουρισμού, εξισορροπούν τη ζήτηση με την πληρότητα, προβλέποντας τις τιμές προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την αποδοτικότητα του κέρδους του συνεργάτη- ξενοδόχου.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ανάπτυξη της CHC GROUP τα επόμενα χρόνια; Υπάρχουν νέες αγορές ή υπηρεσίες, όπως η περαιτέρω επέκταση των brands που εξετάζετε;
Στα μελλοντικά σχέδια της CHC GROUP είναι να συνεχίσει να επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό προσφέροντας τις υπηρεσίες της. Φυσικά και η επέκταση της αλυσίδας ξενοδοχείων του Ομίλου «The Noverian» η οποία σήμερα αποτελείται από 6 ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη την Ελλάδα.
Η ανάπτυξη και η καινοτομία είναι λέξεις που μας εκφράζουν και έχοντας αυτό τον στόχο, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με την πασίγνωστη εταιρεία φιλοξενίας «HILTON» και το μέλλον προβλέπεται απόλυτα ελπιδοφόρο. Στην Κάρπαθο το ξενοδοχείο μας θα είναι έτοιμο το 2027 και θα ονομαστεί «The Noverian Sound of the Sea, Tapestry Collection by Hilton». Στόχος μας είναι να φέρουμε και άλλες αγορές στο νησί καθώς και η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά και των επισκεπτών του νησιού.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις που παρατηρείτε στην ξενοδοχειακή αγορά, όπως οι μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των ταξιδιωτών ή οι νέες τεχνολογίες, και πώς αυτές επηρεάζουν τη στρατηγική της CHC GROUP;

Σίγουρα οι απαιτήσεις των ταξιδιωτών παρουσιάζουν μεγάλες μεταβολές καθώς η άνεση πια συνάδει με την τεχνολογική ανάπτυξη και παροχή υπηρεσιών στα καταλύματα που επιλέγει ο ταξιδιώτης είτε για αναψυχή είτε για επαγγελματικούς λόγους.
Η CHC GROUP και το καθόλα εξειδικευμένο και καταρτισμένο προσωπικό που την αποτελεί, επιμορφώνεται συνεχώς και με βάση τα νέα δεδομένα στον χώρο της τεχνολογίας, φροντίζει να υιοθετεί κάθε τι καινοτόμο με μοναδικό στόχο την ικανοποίηση του πελάτη.
Όσο αναπτύσσονται νέες τακτικές, τόσο η CHC GROUP θα ακολουθεί και θα εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις των πελατών, έχοντας πάντα εξετάσει κάθε προϊόν πριν την χρήση και τοποθέτηση του στα ξενοδοχειακά καταλύματα του Ομίλου.
Το λεγόμενο «sustainability» , η βιωσιμότητα αλλά και οι αυτοματοποιημένες υπηρεσίες ,αποτελούν «must» για τα σύγχρονα καταλύματα που θέλουν να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών.
Πώς ενσωματώνετε τις αρχές της βιωσιμότητας στις λειτουργίες και τις αποφάσεις της CHC GROUP, καθώς και στις συμβουλές που παρέχετε στους συνεργάτες σας ξενοδόχους;

Αρχίζοντας από το κομμάτι της γαστρονομίας, η αλυσίδα του Ομίλου «The Noverian», υιοθετεί την φιλοσοφία του «sustainability» σε όλες τις πτυχές του όπως επίσης και στις τεχνικές που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή των ξενοδοχείων, μέχρι τα υλικά στη διακόσμηση των χώρων, τις μεθόδους και τα προϊόντα καθαρισμού, αλλά και τη συνολικά βιώσιμη και οικολογική προσέγγιση της λειτουργίας τους.
Οι έννοιες του vegan, του sustainability, του cruelty free, του bio & green και του plant-based κυριαρχούν στις εμπειρίες των ξενοδοχείων, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την αυθεντικότητα του τόπου που σέβεται και φροντίζει το περιβάλλον, πάντοτε εναρμονισμένα με τις πλέον σύγχρονες ξενοδοχειακές τάσεις αλλά και τη συνολικά lifestyle προσέγγιση των διακοπών.
Με βάση αυτή τη φιλοσοφία, συμβουλεύουμε όλα τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία από το κομμάτι του F&B μέχρι μικρότερες αλλαγές που όμως συμβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο σε αυτό που αποκαλούμε «βιωσιμότητα». Έχουμε δώσει μεγάλη βαρύτητα στο Ελληνικό πρωινό καθώς και στα πιστοποιημένα με Ελληνική κουζίνα εστιατόρια.
Στα Noverian Hotels που έχουμε a la carte εστιατόρια χρησιμοποιούμε τοπικά ως επί το πλείστων προϊόντα, βιολογικής προέλευσης και έτσι στηρίζουμε και την τοπική κοινωνία. Είτε μεγάλα είτε μικρά βήματα αρκούν σε έναν κόσμο που αν δεν τον φροντίσουμε όσο πιο νωρίς γίνεται, θα μας αποδώσει σύντομα αρνητικά αποτελέσματα.
Τι σας δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση στην ηγεσία της CHC GROUP και στην επίτευξη των στόχων για τους ξενοδόχους συνεργάτες σας;
Όταν πιστεύεις στις δυνάμεις σου και με τη βοήθεια του Θεού υλοποιείς το όραμά σου με θετικά αποτελέσματα, αισθάνεσαι δικαίωση. Όταν επιβεβαιώνεις τις προβλέψεις για τα θετικά αποτελέσματα της δουλειάς της ομάδας σου σε κάθε συνεργαζόμενο ξενοδοχείο, νιώθεις περηφάνια. Όταν βλέπεις το σήμα CHC hotels να επεκτείνεται ολοένα και περισσότερο σε Κρήτη ,Ελλάδα, αλλά και εξωτερικό γεμίζεις χαρά. Όταν κάνεις την αξιολόγηση στο τέλος της σεζόν και βλέπεις το θετικό πρόσημο, βιώνεις την ικανοποίηση και όταν σφίγγεις το χέρι μιας νέας συνεργασίας, είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις ένα ακόμα συναρπαστικό ταξίδια την επιτυχία.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο κ. Ζαχαρίας Α. Χνάρης είναι Ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου CHC GROUP – Chnaris Hotel, Management, Development & Consulting SA.
Γεννήθηκε και κατοικεί στο Ηράκλειο Κρήτης. Το 1979 αποφοίτησε από το Β’ Λύκειο Αρένων Ηρακλείου. Επιλέγοντας το χώρο του Τουρισμού, συνέχισε τις σπουδές του στην Ανωτέρα Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου.
Είναι Πτυχιούχος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και έκανε μετεκπαίδευση ένα χρόνο στη Γερμανία.
Από το 2006 μέχρι σήμερα έχει παρακολουθήσει πάνω από είκοσι σεμινάρια και έχει λάβει πιστοποιήσεις για Budgeting/Reporting, on line digital marketing, Διαχείριση κρίσεων, Managing Hotel Review, On Line Sales, Φορολογικό Σεμινάριο για ΑΕ & ΕΠΕ, Quality Management και πολλά άλλα.
Μιλάει Αγγλικά, Γερμανικά και Ιταλικά. Κατέχει Proficiency στα Αγγλικά και δίπλωμα Oberstufe στα Γερμανικά από το Inlingua Schule της Φρανκφούρτης.
Βραβεύσεις: Έχει βραβευθεί στο εξωτερικό σε διάφορες διοργανώσεις με το δίπλωμα της Αριστείας στο Hotel Management, στο Quality Management, στη διαχείριση των Πωλήσεων (Yield), contracting & Sales και στο Hotel Consulting. Επίσης στην Ελλάδα έχει λάβει αρκετά βραβεία στα Greek Hospitality Awards καθώς και πολλά από τα ξενοδοχεία που εκπροσωπεί.
Η εργασιακή του εμπειρία είναι πολύ μεγάλη αφού ξεκίνησε να εργάζεται στα Ξενοδοχεία από πολύ νεαρή ηλικία (15 ετών), γνωρίζει πολύ καλά όλες τις βαθμίδες και τομείς εργασίας σε ότι αφορά τα Ξενοδοχεία. Έχει άριστη γνώση στο Hotel operation, του Food & Beverage καθώς και των Room Division, Contracting/sales, Yield.
Σταθμοί στην καριέρα του: Μετά την εκπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων εργάσθηκε στην Υποδοχή του Ξενοδοχείου, AGAPI BEACH 5* για ένα έτος. Στη συνέχεια για 4 έτη ως υπεύθυνος κρατήσεων – υποδοχής και Υποδιευθυντής στο ξενοδοχείο Akti Zeus 4* από το οποίο είχε ξεκινήσει την καριέρα του.
Κατόπιν ως Διευθυντής στο Ξενοδοχείο PANORAMA 4* στην Αγία Πελαγία για 2 έτη (1991 και 1992). Τα επόμενα 8 έτη (1993 έως και 2000) εργάσθηκε ως Γενικός Διευθυντής στο Ξενοδοχείο SERITA BEACH 5* του Ομίλου ΜΗΤΣΗ και από το 2001 έως και το 2004 εκτέλεσε καθήκοντα Γενικού Διευθυντή Κρήτης στα Ξενοδοχεία του Ομίλου ΜΗΤΣΗ. Από τον Ιανουάριο του 2005 έως και το 2007 εργάσθηκε και πάλι ως Γενικός Διευθυντής στο Ξενοδοχείο MINOS IMPERIAL LUXURY BEACH RESORT 5* στη ΜΙΛΑΤΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ.
Από το έτος 2006 έχει ιδρύσει την εταιρεία CHC Group – Chnaris Hotel, Management, Development & Consulting η οποία έχει ως κύριο έργο την Αγορά ή την Ενοικίαση Ξενοδοχειακών Μονάδων, το Management Ξενοδοχείων ή την διαχείριση των πωλήσεων τους με σκοπό την αύξηση των εσόδων και την μείωση του κόστους τους. Η καινοτομία είναι ότι οι υπηρεσίες μας προσφέρονται όλες μαζί αλλά και ξεχωριστά με γνώμονα πάντα τις ανάγκες του εκάστοτε Συνεργάτη-Ξενοδόχου. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι ο Όμιλος είναι ο μοναδικός πάροχος της Hotel Consulting στην Ελλάδα.
Ο Όμιλος CHC – Chnaris Hotel Management, Development & Consulting, βρίσκεται από το 2006 στο πλευρό των Ελλήνων και Κυπρίων ξενοδόχων, και σήμερα υπάρχουν κάτω από την ομπρέλα του 40 περίπου ξενοδοχειακές μονάδες. Έχει μισθώσει τις 4 από αυτές, σε 7 έχει την πλήρη διαχείριση, σε 24 έχει την αποκλειστική σύναψη συμβάσεων με όλους τους τουριστικούς οργανισμούς καθώς και την πλήρη διαχείριση των πωλήσεων και στις υπόλοιπες ξενοδοχειακές μονάδες έχει διάφορες άλλες υπηρεσίες.
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της Chnaris H.M.D.C. είναι ότι δεσμεύει και εγγυάται άριστη ποιότητα, πλήρη ικανοποίηση του πελάτη, αύξηση των εσόδων και μεγιστοποίηση της κερδοφορίας των ξενοδόχων.