Πέντε βραβεία απέσπασαν τα ξενοδοχεία του Ομίλου CHC Group, στο 2ο Συνέδριο Τουρισμού Πολυτελείας στη Σαντορίνη που πραγματοποιήθηκε το διήμερο…
Συνέντευξη: Ο Ζαχαρίας Χνάρης της CHC Hotels μιλάει για όλες τις τελευταίες εξελίξεις εν’ όψη της ερχόμενης τουριστικής σεζόν
Η νέα τουριστική περίοδος πλησιάζει και τα μηνύματα από τις ξένες αγορές είναι αρκετά ενθαρρυντικά. Βρισκόμαστε αυτή την στιγμή στο κρισιμότερο σημείο και με δεδομένο ότι ο τουρισμός είναι ουσιαστικά η μόνη πηγή καθαρών εσόδων για τον τόπο μας, το ενδιαφέρον είναι έντονο.
Πώς θα είναι η νέα σεζόν; Θα γεμίσουμε τουρίστες το 2017 όπως ακούγεται; Θα έχουμε αύξηση στον ποιοτικό τουρισμό; Ποιες τουριστικές εκθέσεις θα δώσουν καλύτερη εικόνα;
Αυτά και άλλα πολλά, σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με τον κ. Ζαχαρία Χνάρη, ιδρυτή και Δ/ντη της Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A., μιας εταιρείας με σημαντική παρουσία στην Ελληνική αγορά αλλά και γνώσεις για τον τουριστικό κλάδο.
Iraklioblog: Κ. Χνάρη, βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη μιας νέα τουριστικής περιόδου. Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τους ξένους συνεργάτες σας;
Ζαχαρίας Χνάρης: Η σαιζόν αυτή τη στιγμή, συγκρινόμενη με τη σαιζόν 2016 τις αντίστοιχες ημερομηνίες, πάει πάρα πολύ καλά από κρατήσεις. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από παντού είναι θετικότατα και ευελπιστούμε η συνέχεια να είναι ανάλογη. Και λέω ευελπιστούμε, διότι για μένα ο τουρισμός είναι μέρα μέρα και είναι απρόβλεπτος.
IB: Το κλίμα αυτό μπορεί να αλλάξει, ή μπορούμε να θεωρήσουμε δεδομένο το ότι θα έχουμε μια καλή χρονιά;
ΖΧ: Θα ήθελα να τονίσω ότι παρόλο που η αύξηση των κρατήσεων ακούγεται σαν ένα θετικό γεγονός, αυτό δεν εγγυάται και μια καλή οικονομικά χρονιά. Η πολύ μεγάλη αύξηση των κρατήσεων αυτήν την περίοδο μπορεί να επιφέρει μείωση του συνολικού τζίρου στα περισσότερα ξενοδοχεία για δύο λόγους. 1ον διότι οι κρατήσεις αυτές έχουν γίνει με μειωμένες τιμές λόγο του Early Booking Discount και 2ον διότι η αύξηση αυτή επικεντρώνεται από 10/6-18/8/2017. Δεν υπάρχει η ανάλογη αύξηση για Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο. Ήδη για Απρίλιο και Μάιο κάνουμε μεγάλες προσφορές. Ενώ πέρσι η σαιζόν ξεκίνησε πολύ άσχημα από πλευράς κρατήσεων (δηλαδή την περίοδο του Early Booking Discount), τελικά μετά το πραξικόπημα στην Τουρκία, εξελίχθηκε σε μια από τις καλύτερες όλων των εποχών, όχι μόνο από κρατήσεις αλλά και οικονομικά. Δεν κάναμε προσφορές και οι τιμές ειδικά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο ήταν στα ύψη.
Να αναμένουμε και «ποιοτική» αύξηση το 2017 με μεγαλύτερο τζίρο σε σχέση με το 2016;ΖΧ: ‘Όπως ανέφερα και προηγουμένως, παρόλο της ευνοϊκές ενδείξεις η αύξηση του τζίρου δεν είναι εγγυημένη. Οι ξενοδόχοι εάν δεν προσέξουν, υπό κανονικές συνθήκες στο τέλος της σαιζόν θα γράψουν μείον στο ταμείο. Και λέω υπό κανονικές συνθήκες, διότι σε περίπτωση γεγονότων παρόμοιων του πραξικοπήματος στην Τουρκία, θα ευνοηθούμε πάλι σαν Χώρα και υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα να φτάσουμε τα επίπεδα του 2016. Δεν είναι όμως κάθε μέρα Λαμπρή!
IB: Έχοντας μια πολύ μεγάλη εμπειρία στον τουρισμό, θα θέλαμε να μας πείτε ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες που θα πρέπει να ακολουθεί ο κάθε επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο, έτσι ώστε να ικανοποιεί τους ξένους επισκέπτες του τόπου μας. Ποιο είναι δηλαδή το «μυστικό» και της δικής σας επιτυχίας.ΖΧ: Συνεχής μέριμνά μας είναι να προετοιμαζόμαστε κάθε χρόνο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να ξεχωρίσουμε ως προορισμός, να υποδεχτούμε τους ξένους επισκέπτες μας και να τους δείξουμε τι σημαίνει Κρητική/Ελληνική φιλοξενία, Κρητική κουλτούρα, Κρητική διατροφή. Θέλουμε να βιώσουν με όλες τους τις αισθήσεις την μαγεία της Κρήτης και ολόκληρης της Ελλάδας, την ευλογία που έχει ο τόπος μας να παράγει προϊόντα αγνά, νόστιμα και υγιεινά. Δεν είναι εύκολο το εγχείρημα, απαιτεί συστηματική προσπάθεια, άριστη γνώση της αγοράς, ισορροπία με βάση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των πελατών μας, και φυσικά με πολύ σκληρή δουλειά σε συνδυασμό πάντα με την υποδομή που έχουμε αναπτύξει τόσα χρόνια. Με αυτό τον τρόπο, η Κρήτη μας και η Ελλάδα γενικότερα, θα αποκτήσουν τον συνειδητό επισκέπτη και αυτός πρέπει να είναι ο απώτερος σκοπός όλων μας που υπηρετούμε τον τουρισμό.
IB: Μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα ξαναζήσουμε τις «χρυσές» εποχές του τουρισμού της δεκαετίας του ’80; Ή εκείνες οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί;ΖΧ: Τι έχουμε κάνει σαν χώρα από το 1980 και μετά για να έχουμε τέτοιες απαιτήσεις; Δυστυχώς πολύ λίγα πράγματα. Ανατρέξτε στο παρελθόν και δείτε τι έχει καταφέρει η Τουρκία. Μια εποχή είχαμε πολύ περισσότερους επισκέπτες/τουρίστες απ’ ότι η ανταγωνίστρια μας και γείτονας χώρα Τουρκία. Σήμερα η Τουρκία έχει καταφέρει με σωστή πολιτική να έχει τριπλάσιο αριθμό επισκεπτών απ’ ότι η Ελλάδα. Αυτό ας αποτελέσει ένα μήνυμα προς την πολιτική ηγεσία κα γενικότερα όλους τους παράγοντες του τουρισμού στη χώρα μας για να αξιοποιήσουμε κάποτε όσο γίνεται περισσότερο τη μαγεία και τον παράδεισο που προσφέρει ο τόπος μας.
IB: Προχωρήσατε για το 2017, όπως πρόσφατα ανακοινώσατε, σε μια πρωτοποριακή κίνηση στην CHC Hotels, με την αναμόρφωση των μενού δυο ξενοδοχείων σας, του CHC Athina Palace Resort & Spa και του Sea Side Resort & Spa αναδεικνύοντας την Κρητική διατροφή. Ποιος ο στόχος αυτής της κίνησης;ΖΧ: Σε συνεργασία με το ειδικευμένο επιτελείο που έχω στην Εταιρεία μου, προχωρήσαμε όπως σωστά είπατε στην αναμόρφωση των μενού σε πρώτη φάση των δύο ξενοδοχείων που αναφέρατε. Με την κίνηση αυτή σκοπεύουμε να αναδείξουμε όλους τους θησαυρούς της Κρητικής γης και της κουλτούρας του τόπου μας και παράλληλα να ενισχύσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τους παραγωγούς της Κρήτης. Πρόκειται για μια ενέργεια που έρχεται σε συνέχεια της πιστοποίησης We do local που συνοδεύει τα ξενοδοχεία μας και που αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα εν’ όψη της νέας τουριστικής περιόδου. Επίσης έχουμε πιστοποιήσει μέσω της περιφέρειας Κρήτης, τα εστιατόρια των CHC Athina Palace Resort & Spa, του Sea Side Resort & Spa, και των Lavris Hotels με το σήμα της «Κρητικής Κουζίνας».
IB: Και ποια τα επόμενα βήματα στον τομέα της ανάδειξης της Κρητικής διατροφή και της στήριξης της τοπικής οικονομίας;Μέσα στους άμεσους επόμενους στόχους μας είναι η αναμόρφωση των μενού σε ακόμα περισσότερα Ξενοδοχεία που φέρουν το brand «CHC HOTELS», καθώς και η επέκταση του προτύπου We do local σε ακόμα περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες, όλα αυτά με σκοπό να φέρουμε χιλιάδες πελάτες μας απ’ όλο τον κόσμο πιο κοντά στην Κρητική διατροφή και να στηρίξουμε την τοπική κοινωνία.
IB: Η εταιρεία σας, η Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A., έχει πλέον παρουσία και συνεργαζόμενα ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα. Πώς μπορεί κάποιος ξενοδόχος να έρθει σε επαφή μαζί σας; Υπάρχει «χώρος» και για άλλες μονάδες στον Όμιλό σας;ΖΧ: Βεβαίως υπάρχει χώρος. Εκτός από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία στην Κρήτη έχουμε επεκτείνει τη δραστηριότητα μας και στην υπόλοιπη Ελλάδα με 2 ξενοδοχειακές μονάδες στην Πιερία και 4 ξενοδοχειακές μονάδες στη Ρόδο. Πρόσφατα ξεκινήσαμε τη δραστηριότητα μας και στην Κύπρο. Το στήσιμο της εταιρίας μας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο που είναι πολύ εύκολο για κάποια νέα μονάδα να ενταχθεί στον Όμιλό μας. Δεν ζητάμε από τους ξενοδόχους να μας δώσουν ένα πάγιο (καθορισμένο) αντίτιμο για τις υπηρεσίες που θα προσφέρουμε για αυτούς. Αντιθέτως, η αμοιβή μας είναι σε ποσοστό επί του τζίρου, πράγμα που καθιστά πολύ εύκολο να δεχθεί ένας ξενοδόχος να συνεργαστεί μαζί μας. Περεταίρω, με αυτόν τον τρόπο έχουμε ένα παραπάνω κίνητρο να φέρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα στον ξενοδόχο. Αυτό που μας χαρακτηρίζει και ειδικευόμαστε σαν Εταιρεία, όταν αναλαμβάνουμε την διαχείριση μιας ξενοδοχειακής μονάδας, είναι η αύξηση των εσόδων με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων και πάντοτε με γνώμονα το άριστο Service, την αποτελεσματικά υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών και την απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη.
IB: Τι θα πρέπει να γνωρίζει, ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να συνεργαστείτε;ΖΧ: Θα πρέπει να γνωρίζει ότι χωρίς μια σχέση εμπιστοσύνης, δεν γίνεται να υπάρξει επιτυχής συνεργασία , το οποίο εν κατακλείδι είναι η προσφορά ποιοτικού προϊόντος για καλή κερδοφορία. Για να εισπράξει οφείλει να παρέχει καλές υπηρεσίες, το οποίο σημαίνει να μην φοβάται τις βελτιώσεις που προτείνουμε ως εταιρεία.
IB: Κλείνοντας και αφού σας ευχαριστήσουμε για τον χρόνο σας, θα θέλαμε να μας δώσετε τις επόμενες ημερομηνίες – σταθμούς για την παγκόσμια τουριστική αγορά, όπως είναι για παράδειγμα οι μεγάλες εκθέσεις, οπότε και θα έχουμε καλύτερη εικόνα για την επερχόμενη σεζόν.ΖΧ: Οι μεγάλες τουριστικές εκθέσεις που θα γίνουν από τώρα και έως το άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου 2017 είναι, η ITB στο Βερολίνο 08/3-12/03, που είναι πράγματι η μεγαλύτερη και πιο εποικοδομητική έκθεση στον κόσμο, καθώς επίσης η INTOURMARKET και ΜΙΤΤ που θα γίνουν στη Μόσχα από 11/3 έως και 16/3. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση που μου κάνατε και εύχομαι υγεία και καλές δουλειές σε όλους σας.